2014. február 27., csütörtök

Én se hagyhatom ki

10 kérdés, ami kiborít egy irodalmárt


Érdeklődve olvastam a "10 kérdés, ami ..." című netes alkotásokat. Ezen felbuzdulva gondoltam én is írok egy ilyen kis memoárt.


1, Miért írsz verseket, novellákat, stb.?


Mert én így szeretek krumplit puceválni, és mert a Nap, Hold, Hubble együtt állás a szülinapomon ezt dobta ki nekem. Még véletlenül sem a világról alkotott véleményem, és az érzéseim kifejezése végett.


2, Neked is vannak korszakaid?

Vannak hát, csak titkolom őket, mert betegek szegénykék, és félek, hogy megfertőznek valakit, vagy engem. Ember húsz éves vagyok, honnan lennének korszakaim. Hmm, lehet hogy lopnom kéne néhányat Arany Jánostól neki úgyis sok van.

3, Verseid búsongósak, novelláid viccesek. Miért van ez?

Csak. A vers egy rövidebb, és ezért közvetlenebb műfaj, míg a novella kicsit hosszabb, így van lehetőség humorral álcázni a tényeket, és viccesen előadni a szomorú igazságot, hogy sokan nem gondolkodnak. (Lásd a kérdés maga...)

4, Hogy kell verset írni?

Leülsz egy tollal, és papírral, és vársz. Vársz, vársz, vársz még egy kicsit, és megjön az ihlet nevű hölgyemény, vagy férfi állat. Na jó, igazából ha érzed, hogy az agyad elborítja egy kékes színű köd akkor van ihleted, vagy beszívtál. A többi már csak verstani alap ismertek kérdése.

5, Tudnál nekem írni egy verset?

"Persze, miről?" kérdem én. "Rólam" jön a jól átgondolt válasz. Emberekről verset írni lehet, de sajnos igen nehéz semlegesnek lenni. Ígyis- úgyis az egyéni véleményem fogja tükrözni, és az nem biztos, hogy jó.

6, Miért nem adsz ki könyvet?

Sajnos kis hazánkban rohadt drága egy kötet megjelentetése, és kevesen támogatják a nem modern "művészetet". De ha neked kedves olvasó kedved támad támogatni kérlek adományod a következő ihlettel ad fel.

7, A verseid nem is modernek. Akkor most te nem kortárs vagy?

Rossz, hír de az vagyok, csak nem  tartozom az elvileg magas színvonalú modern költők közé, mert én még tanultam olyanokat, hogy rím, ritmus, szótagszám, és időmérték.
 
8,  Jók a verseid, de Arany János jobb nem?
 
De, csak némi kor , és zsenialitás különbség kettőnk között,. Az Ő javára jelzem.
 
9, Mikor szoktál verset írni?
 
Kizárólag ha hülye kérdéseket tesznek fel nekem, amúgy unalmas.
 
10, Mitől szerelmes egy vers?
 
Mondjuk attól, hogy a szerelmednek írod, vagy a sarki zöldségesnek választás szerint.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése